- Fra årsmøtet mai 2023:
Etter 7 dager er det 3 karensdager før gjesten kan få en ny periode. Dersom gjesten ikke overholder dette kan det forekomme et forelegg på vegne av P-Service AS som har driftsansvaret i området.
Instruks ved bruk av parkeringsløsning kommer i eget skriv. Påloggingsinformasjon vil seksjonseier få tilsendt via SMS eller hentes fra hjemmesiden til sameie ved å logge seg inn på: www.hagalokka1.no.
- Gjesteparkeringskort:
El-bil og lading
- El-bil må ha lovlig elbillader. Seksjonseier er ansvarlig for at dette må være på plass.
- Lading via strømboks er ikke tillatt pga. fare for varmgang og utstyret er ikke egnet til bruk av lading. Unntatt kun ved bruk av nødlading og eventuell motorvarmer.
- Ved nødlading MÅ omformerboksen på ladekabelen henges opp og strekkavlastes.
- Ved behov for lovlig elbillader, ta kontakt med sameiets elektriker - Elektriker Leif AS på tlf 99 51 55 99. Han kan gi god pris og informere styret.
- ALLE SOM LADER UTEN GODKJENT UTSTYR KAN MISTE STRØM PÅ STRØMUTTAK DERSOM STYRET SER AT DET IKKE ER FORSVARLIG BRUK.
- Ved defekt strømboks meld dette inn til Styret. Alle seksjonseiere skal ha nøkler til sin strømboks, og strømboksen skal til enhver tid være låst dersom det ikke tas i bruk for å unngå hærverk og ødeleggelse på grunn av vær. Mistet nøkkel til strømboks kan kjøpes ny hos vaktmester.
Parkering foran blokkene
- Foran blokkene er det fortsatt 20 minutter som gjelder.
- Ved eventuell flytting eller behov for å stå lengre er det mulig å ta kontakt med Styret slik at de kan ustedet et bevis for ekstraordinære tilfeller.
- Seksjonseiere må til enhver tid ta hensyn til andre beboere slik at det ikke forhindrer adkomst og eventuell nødetaten.
_____________________________________________________________________________
Guest parking
- From the annual meeting in May 2023:
After 7 days, there are 3 grace days before the guest can get a new period. If the guest does not comply with this, a notice may be issued on behalf of P-Service AS, which has operational responsibility in the area.
Instructions for using the parking solution are provided in a separate document. Log-in information will be sent to the section owner via SMS or obtained from the condominium website by logging in at: www.hagalokka1.no.
- Guest parking card:
Electric car and charging
- Electric car must have a legal electric car charger. The section owner is responsible for ensuring that this is in place.
- Charging via power box is not permitted due to risk of overheating and the equipment is not suitable for charging. Except only when using emergency charging and any engine heater.
- For emergency charging, the converter box on the charging cable MUST be suspended and strain relieved.
- If you need a legal electric car charger, contact the condominium's electrician - Elektriker Leif AS on telephone: 99 51 55 99. He can give a good price and inform the board.
- ANYONE WHO CHARGES WITHOUT APPROVED EQUIPMENT MAY LOSE POWER AT THE POWER OUTLET IF THE BOARD SEES THAT IT IS NOT A RESPONSIBLE USE.
- In the event of a defective power box, report this to the Board. All section owners must have keys to their power box, and the power box must be locked at all times if it is not in use to avoid vandalism and destruction due to weather. A lost key to the power box can be purchased from the caretaker.
Parking in front of the blocks
- In front of the blocks, 20 minutes still apply.
- In the event of a move or the need to stay longer, it is possible to contact the Board so that they can provide proof of extraordinary circumstances.
- Section owners must at all times take account of other residents so that it does not prevent access and possibly the emergency services.