Dette er den første formelle utsendelsen av informasjon fra det nye styre.
Vi beklager veldig at ikke det er kommet så mye informasjon tidligere fra oss, men dette har vært en meget travel periode for hele styret. Hele tiden er det små dagligdagse ting som kommer inn og må ordnes, slik som inngangsdører som ikke virker, hærverk, heiser som stanser, samt mange andre små og store utfordringer som styret blir kontaktet om.
I tillegg er det de litt større tingene som styret har fokus på, slik som økonomi, vedlikehold, avtaler med leverandører slik som vaskefirmaer, vaktmestertjenester, og andre eksterne leverandører.
Det blir i disse dagene utformet en vedlikeholdsplan for vedlikeholdet fremover, som inneholder både det som haster av vedlikeholdet og det som vi må ta de neste årene.
Det som skjer i nær fremtid av vedlikehold, er at garage annlegget får en synlig forbedring denne høsten. Allerede førstkommende mandag starter jobben med dette. Det som er avtalt er nedvasking av mur utvendig, bort taking av løs mur og fylling av disse, samt andre plasser hvor det er behov for dette. Deretter blir muren malt. Når det gjelder garage porter og materialer ovenfor disse, er disse i så dårlig forfatning at disse blir nå tatt ned. Garagene blir heretter åpne carporter.
Jobben med dette blir utført i perioden 09.09.24 og vil vare i ca 1 måned fremover. Når renholdet av mur på fremsiden og baksiden( parkeringen på tak), vil dette medføre mye skittent vann, som nødvendigvis kan komme på bilene. Vil derfor anbefale at bilene blir flyttet under denne delen av jobben.
Det er kommet inn mye klager på vaskingen til dagens renholds firma. Avtalen med disse er sagt opp. Styret er i sluttforhandlinger med nye leverandører.
Det jobbes også med å få inn anbud på nye inngangsdører til blokkene,
Nytt budsjett er under arbeid, noe som vil ta høyde for økt vedlikehold.
Det er planlagt ekstraordinært årsmøte i nær fremtid, grunnet større vedlikeholds behov, og for finansiering av allerede utført vedlikehold på bunnlinje. Det vil bli tatt opp lån for dette, men dette blir eiere i sameiet informert mer om på ekstraordinært årsmøte, og får være med på beslutnings prosessen.
Til slutt en orientering om det som har frustrert enkelte her i Hagaløkka 1 sameie. Det at vi nå tilhører USBL, og ikke lenger Boalliansen. USBL har kjøpt opp Boaliansen, og formelt ble overgangen foretatt fra 01.09.2024. Ut fra styrets syn, vil overgangen være positivt for oss, gjennom bedre kontroll og styreverktøy. Ut fra den enkelte eier i sameiet, vil oversikten over eget bosted og informasjon om dette bli bedre ivaretatt. Noen eiere har påpekt at vi i styret burde ha informert mer om overgangen på forhånd, noe som vi kan si oss enige om, og beklager.
For øvrig ønsker vi i styret tilbakemeldinger om smått og stort. For at ting skal bli korrekt, ønsker vi at mye av dette skjer gjennom å bruke knappen send styret en melding. På den måten kan vi knytte henvendelsen opp mot saklisten på styremøter.
Da håper jeg at alle får en fantastisk fin helg, og at alle er fornøyde med innsatsen som det nye styret gjør. Om er det noe dere lurer på, er det bare å ta kontakt.
This is the first formal dispatch of information from the new board.
We are very sorry that not much information has come from us earlier, but this has been a very busy period for the entire board. All the time, there are small everyday things that come in and need to be fixed, such as entrance doors that don't work, vandalism, lifts that stop, as well as many other small and large challenges that the board is contacted about.
In addition, there are the slightly bigger things that the board focuses on, such as finances, maintenance, agreements with suppliers such as laundry companies, janitorial services, and other external suppliers.
In these days, a maintenance plan is being drawn up for the maintenance going forward, which contains both the urgent aspects of the maintenance and what we have to do in the next few years.
What will happen in the near future in terms of maintenance is that the garage facility will get a visible improvement this autumn. As early as next Monday, work on this will start. What has been agreed is the washing down of external walls, removal of loose walls and their filling, as well as other places where there is a need for this. The wall is then painted.
As for the garage doors and materials above them, these are in such bad condition that they are now being taken down. The garages will now become open carports.
The work with this will be carried out in the period 09/09/24 and will last for about 1 month in the future. When cleaning the walls on the front and back (parking on the roof), this will result in a lot of dirty water, which can inevitably get on the cars. I would therefore recommend that the cars be moved during this part of the job.
There have been many complaints about the washing to today's cleaning company. The agreement with these has been terminated. The board is in final negotiations with new suppliers.
Efforts are also being made to receive tenders for new entrance doors to the blocks,
A new budget is being worked on, which will take account of increased maintenance.
An extraordinary annual meeting is planned in the near future, due to greater maintenance needs, and to finance already carried out maintenance on the bottom line. A loan will be taken out for this, but owners in the condominium will be informed more about this at an extraordinary annual meeting, and will be allowed to participate in the decision-making process.
Finally, an overview of what has frustrated some here in Hagaløkka 1 condominium. The fact that we now belong to the USBL, and no longer to the Boalliansen. USBL has acquired Boaliansen, and formally the transition was made from 01.09.2024. From the board's point of view, the transition will be positive for us, through better control and management tools. Based on the individual owner in the condominium, the overview of their own residence and information about this will be better taken care of. Some owners have pointed out that we on the board should have informed more about the transition in advance, which we can say we agree with, and apologise.
In addition, we on the board want feedback on small and large issues. In order for things to be correct, we want much of this to happen by using the button send styre en melding. In this way, we can link the inquiry to the agenda at board meetings.
Then I hope that everyone has a wonderful weekend, and that everyone is satisfied with the efforts that the new board is making. If you have any questions, just get in touch.